Betalning hos Evidensia

Kontantfritt

Hos oss på Evidensia betalar du när besöket är avslutat, innan du lämnar kliniken. Vi tar emot alla vanliga bank- och kreditkort (ej American Express). Av säkerhetsskäl hanterar vi inte längre kontanter på vår djurklinik och du kan därför inte betala kontant. Det är av omtanke för våra medarbetare eftersom kontanthantering innebär en större risk för rån och inbrott.

Direktreglering

Under kontorstid finns det möjligheter att direktreglera med försäkringsbolaget om du har ditt djur försäkrat. Agria har även kvällsöppen direktreglering. Direktreglering innebär att vi tar hand om allt pappersarbete mot ditt bolag och ligger ute med pengarna. Du betalar endast din självrisk till oss. Vi tar ut en mindre avgift för denna service. Uppge ditt försäkringsbolag och försäkringsnummer vid registreringen i receptionen om du vill direktreglera.

Klarna

Ibland kommer en veterinärkostnad oväntat och det kan kännas skönt att dela upp sin betalning. Hos oss kan du skräddarsy din betalningsplan efter just dina behov. Vi erbjuder betalning via Klarna, där du kan välja att betala direkt (via kort eller banköverföring), betala senare (faktura) samt delbetalning. Det ger dig möjlighet att själv välja hur mycket du vill betala varje månad. Fråga mer i receptionen på din klinik eller läs mer om hur det fungerar.